Follow my blog with Bloglovin

måndag 29 september 2014

Gamla stan i Chania

Hallå där era sötsnören!
Måndag och ny vecka...igen...
Här på Kreta är det mulet och ganska kallt men vi har väääldigt trevligt ändå.
Väderkartan visar stora solar från tisdag och med lite tur kikar den fram redan i dag..;)
Vi har passat på att vandra gata upp och gata ner inne i Chania.
Gamla stan är verkligen något alldeles extra.
Små mysiga gränder med restauranger, barer och caféer blandas med små hotell och butiker.
Överallt står stora fina lerkrukor med så fina växter.
Vi har Wifi på hotellrummet men det går seeeegt.
Jag laddade in de här bilderna i natt medans jag borstade tänderna...
Tur att jag hade druckit en KaffeKarlsson så jag var pigg...;)
Tack för era gulliga kommentarer. Jag läser, ler...skrattar och önskar att ni vore här....;)
Hinner inte riktigt hänga här ute på nätet för att läsa hos er alla bloggvänner
just nu som ni kanske förstår..;)


Kolla miljön!!!
Gamla stan är inhyst i delar av den gamla borgen så det finns mycket fina murar och detaljer kvar.
Maten är underbar å de flesta Greker är väldigt trevliga och serviceinriktade.
Man kan shoppa i lugn och ro utan att ha någon i hasorna hela tiden och det gillas ju...




Å just ja... vi har fått byta rum så nu slipper vi mögelrummet. Jag måste säga att Apollo verkligen var trevliga och gjorde allt för att vi skulle få byta så snabbt som möjligt. De har ringt flera gånger för att kolla så att allt verkligen är ok.

Topp, ny från MQ, Jeans Levis och skor köpta på cloudno9style
Å ser ni att Snyggklockan är på..;)
I dag ska vi nog spana in hotellets spaavdelning.
Ha en toppendag!
kram Katarina

9 kommentarer:

  1. Ser inte alls ut att gå någon nöd på dig :) Där har jag också varit. Vad roligt att se dina bilder på sånt man känner igen.
    Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Ser lovely ut fast det inte verkar vara något badväder men desto bättre SHOPPING-väder kan jag tänka! Och snyggklockan passar ju dig perfekt, Snygging!
    Finns ju såååå mycket bra shopping där i Chania, vi var där när vi var på Medelhavskryssningen och jag gillade verkligen staden!
    Kram och ha det fiiint!
    Judita

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig fast det var många år sedan jag var där i den gamla fina staden, ha så mysigt, kram
    Teresa

    SvaraRadera
  4. Ser underbart ut. Njut och ha en finfin vecka.

    SvaraRadera
  5. Så himla mysigt det såg ut, och trots vädrets makter så ser du ut att ha riktigt trevligt :).
    Strunta i bloggisarna och njuuut av din semester!!

    Kram på dig
    Ulrica

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det ser ut! Så kul att resa och uppleva olika miljöer och kulturer. Jag har faktiskt aldrig varit i Grekland. Cypern är det närmaste. Så det har jag kvar. Men nu lär det väl bli USA för hela slanten ett tag framöver.

    Perfekt med lite sisådär-väder så ni kan passa på att strosa runt och shoppa. Hoppas det blir lite bikiniväder sen.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Men du vad underbart det ser ut....längtar sååå efter en resa. Kan ibland vara bra med några dagar då det är lite sämre väder så man orkar upptäcka platsen man rest till och dess omgivning men jag håller tummarna att ni även får några dagar under solen vid en vacker strand.
    Ha nu en fortsatt bra semester.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Men vad skönt att ni fick byta rum fort... Härligt att dom är så trevliga o måna om er!
    Det ser hur härligt ut som helst där ni är..Njut av ledigheten.. Inte ett dugg sotis ;)Kram

    SvaraRadera
  9. Åå visst är det mysigt i gamla stan i Chania :) vi var där precis den här veckan för ett år sedan o vi hade 30 grader hela veckan :)
    Ha en fortsatt trevlig semester <3
    /Mia i Avesta

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥