Follow my blog with Bloglovin

måndag 23 februari 2015

Vårtecken i "djurparken"...

I lördags förmiddag tog vi tunnelbanan till Victoria station och traskade bort till
Buckingham palace.....
Det kändes som något man liksom måste se då man ändå är där.

Vi hade glömt förvarna drottningen om vårt besök så vi fick snällt stanna utanför de höga staketen 
tillsammans med de andra turisterna.
Min man är så där barnsligt förtjust i att titta på vakter och till
 hans stora lycka var det precis vaktavlösning.



Vi hade en tid att passa på London Dungeon så efter en stund var det dags att promenera vidare.
Ser ni!!
Vååååååååååår....;)
Vi gick genom vackra St James´s park.
Om det hade varit riktig varm vår nu hade vi velat stanna här och haft picknick.
Till Kajsas stora lycka kunde man köpa våfflor med Nutella här som är bland det godaste hon vet..
Om ni undrar varför det är flest bilder på henne beror det på att de andra
inte så där hjärtans gärna är med på bild...
Den här bönan är av den mer spexiga sorten och bryr sig inte så mycket..;)
I den här parken var det rena rama djurparken...;)
Titta så vackra svanar!!
De svarta är väl inte jätte vanliga va?!
Inte för att jag kan något om svanar men jag tror inte de är det.
Man fick komma riktigt nära....
Men så påstod min son att en svan är så stark att om de bli arga kan de slå av armen
 på en människa med sin vinge..... eftersom jag är ganska rädd om min kamera 
backade jag då...,)
Så kom ett gäng ridande poliser förbi...
Ett rätt najs jobb just den här dagen då solen faktiskt kikade fram små korta stunder...
Men det coolaste var ändå ekorrarna.....
Inte sånna små skogsekorrar vi har hemma, utan stora tjockisar som var totalt orädda.
(ingen av oss klappade någon)
Å de var måååånga....
Såååå söta....
Så promenixade vi över en liten bro på väg mot nästa äventyr....;)
Ha en fin kväll!
Kram Katarina

9 kommentarer:

  1. Vilka inspirerande Londonbilder och jag känner nästan dofterna från snödropparna... Nice! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Men så härliga bilder. Nu längtar jag verkligen tillbaka till London. Måste nog boka en resa dit längre fram i vår. St James park är verkligen mysig att strosa i, trevligare än Hyde Park tycker jag. Vi pratade just om de orädda, fina ekorrarna häromdagen när vi hade två stycken ute i fågelbordet. Så orädda och ställer gärna upp på bild.

    SvaraRadera
  3. Åh vilka bilder du bjuder på...måste nog åka tillbaka till London snart då det verkar vara mycket som jag missat.
    Slottet, Madam tussauds och London Dungen är ju tre saker som jag gärna skulle vilja besöka men som vi inte hann med på de få dagar vi var där.
    Kul att du åtminstone har dottern som vill vara med på bild...hos mig vill ingen bli publicerad på bloggen....men mannen går att visa ibland ;).
    Ser fram mot att få ser bilder från er resa.
    Sen hoppas jag vi ses på fredag, jag kan när som efter 12 så en lunch skulle passa bra :).
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Men - vårblommor!!! Är det sant?!? Så ljuvligt!
    Tänk, att vi har det där framför oss - längtar!

    Kul att du åtminstone har EN i familjen som inte himlar med ögonen och vänder bort ansiktet när kameran kommer fram. Här är det INGEN som vill figurera på bild... :-)

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Hej fina!

    Å vilka minnen dina bilder väcker! De där tama ekorrarna träffade vi också på:)
    Å vad jag längtar till London nu:)

    Har föreslagit till Ing-Britt och Fredrika (baraetthem) om att vi ska ses vid kvart över tolv på fredag, hoppas du kan då med? Vore ju så kul om vi äntligen fick till det nu:)

    Ser fram emot fler bilder från London!

    Kram fina du

    SvaraRadera
  6. Men vilka härliga bilder från en som aldrig varit i London. Hoppas komma dit också någongång.
    Hoppas brevbäraren hittade till dig idag.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Åh, ni verkar haft det riktigt härligt. Underbara bilder. Så söt hon är, Kajsa. Kram Inger

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt fina bilder du tagit Katarina ... Ni ser ut ha haft det helt underbart.. .. Minnen ska man samla på i mängder...
    Kan aldrig bli för många.... Kramiz Rose-Marie

    SvaraRadera
  9. Åhhh, så mysigt det ser ut, och fantastiskt vackert med alla djuren i parken. Speciellt de svarta svanarna, ovanliga eller ej...
    Våfflor med nutella.....nej tack, alldeles för sött!! *skratt*
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥