Follow my blog with Bloglovin

lördag 27 augusti 2016

Mustigt och höstigt på altanen

 Hej hej!
Vi drog lite hastigt och lustigt in till stan i går kväll jag å mina killar...
Så det blev grillbuffé på Stortorget och drinkar i Makeriet innan vi åkte hem igen vid
 halv elva-snåret...
 Kommer ni i håg att jag var uppe i huvudstaden för några veckor sedan och hjälpte
Jag knäppte några hastiga pics från familjens fina altan så jag tänkte bjuda er på lite inspiration
så här mot slutet av sommaren....för än är ju inte sitta-ute-sässogen över.

Vi skulle ju försöka skapa så många sittplatser som möjligt samtidigt som känslan skulle vara
mjuk, inbjudande, genomtänkt och snygg.
Ni får bara se en liten del av hela härligheten.
Runt poolens sarg som är ganska bred la vi sittkuddar och placerade ut små brickbord så att 
gästerna kunde ställa ifrån sig glas och tilltugg.
 Måååååånga kuddar placerade vi ut och Frun i huset hade köpt in en hel massa massa i 
en färgskala som hon gillar och kan använda även då det inte är fest för 65 personer på altanen.
Här kunde man gotta ner sig i ett berg av kuddar.
 Extra sittplatser placerades på varje liten yta.
Med fina kuddar ser det ju verkligen så mycket trevligare ut.
Ser ni den stoooora stenen som man byggt altanen mot??
Sååååå snyggt och stolor viiiiiill-haaaa-stämpel på det.
 Snyggt och stilrent med det svarta liggande staketet.
Mängder av olika lyktor, stora och små placerades ut och så dekorerade vi med enkla rönnbärskvistar.
Lite lagom höstigt sådär.....
 De snygga runda rostiga mosaikborden hade gäääärna fått följa med hem till mig.
De kommer från Spiti.


Många av dynorna och kuddarna kom från HM Home. Precis som de här supersnygga dukarna.

Här står rönnbärsvaserna i ljuslyktorna eftersom det blåste så när vi gjorde i ordning..;)

Å nog blir man sugen på lite svart, grått, mustigt och orientaliskt när man sett de här bilderna?

Lägg på en upplyst pool, ljusslingor och levande ljus som fladdrar i mörkret...
Ett 7-manna band på en sen i ett stort partytält, Mingelmat en massa champagne
och 65 uppklädda partysugna gäster....
Jag tror det var helt magiskt!!

Här blir det inte fullt så många gäster ikväll men 
en mysig grillkväll ska det allt bli...;)

Kraaaaaam Katarina

5 kommentarer:

  1. Din altan är så himla fin! Skulle vilja köpa nya möbler till våran altan. Du ger mig inspiration!

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaa men Anna det är ju inte MIN altan...;) Kram

      Radera
  2. Hej söta!

    Nu har jag läst ikapp alla fina inlägg hos dig!
    Har kommit lite efter med allt möjligt den senaste tiden. Så är det ibland:)
    Väldigt fin och inspirerande uteplats! Du är ju så grym på det där med att inreda.

    Hoppas du får en toppendag vännen!

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Det där är helt min stil! Jag är inte mycket för det ljusa/vita som är sååå populärt. Det ger mig migrän, faktiskt.. får såå ont i huvudet när det är för ljust.. ;-)


    Kraam Therese

    SvaraRadera
  4. Inspirerande bilder! Jag ska ta tag i att plantera lite höstväxter här!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥