Follow my blog with Bloglovin

måndag 12 december 2016

Jul på Liseberg

 Hej hej....
Hoppas ni har vaknat till en härlig Decembermåndag.
Själva har vi just ätit frukost efter en natt 
under fluffiga täcken....på ja just det...
....hotell Pigalle i Göteborg.
Ni ska få se bilder härifrån i ett annat inlägg och också få höra om den fantastiska
 maten vi åt i går kväll......men nu kikar vi lite på julen på Liseberg......


Fantastiska miljöer med snögubbar, granar och en massa hittepåsnö...
 Magiskt!
En myller av glada människor....
...smarrigt fika....
 ....och en massa massa trevligheter att köpa i de små bodarna.
 Alltså ni som har barn....ni måste åka hit!
Så himla fint uppbyggt och hela Liseberg var omgjort till någon slags sagokuliss...
Så så vackert och jag kan säga att han som just flyttat hemifrån skulle ha storgillat 
medeltidsdelen med alla sköldar och svärd för sådär en 12-15 år sen....;)
 Såklart kunde man åka vissa karuseller...men vi nöjde oss med att titta på.....
Ja äntligen fick jag komma på julmarknad på Liseberg...
Inte mysigare än andra julmarknader...men helt klart
vackrare och mer annorlunda....
Mer än väl värt ett besök!

Nu väntar en dag på stan.......;)
Kram på er och ha en fin dag!
Katarina

7 kommentarer:

  1. Jag var där för första gången i år. Den första adventshelgen, vilken magi. Det var så vackert och jag är så glad att jag fått uppleva det. Vad roligt att du var där nu.
    Hoppas din dag på stan blir perfekt.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Så vackert! Har ännu inte haft möjligheten att besöka Lisebergs julmarknad men det står på min att göra lista. Det kommer inte ske i år men det blir förhoppningsvis en jul nästa år med :)

    SvaraRadera
  3. Så härligt det ser ut. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Har hört att detta på Liseberg är fantastiskt.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  5. Ja jul på Liseberg är helt underbart. Har varit där ett par gånger. Det året när snön föll i stora flingor hela kvällen var det verkligen magiskt vackort. Ha en underbar shoppingdag. Kraaaam Inger

    SvaraRadera
  6. Så härliga bilder du bjuder på!

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥