Follow my blog with Bloglovin

torsdag 10 november 2011

I söndags..

..hade vi en riktig ute dag. Vi krattade, eldade, sågade och släpade skräp.

Sally älskar de här dagarna. Hela familjen ute i flera timmar.

Ser ni kalhygget?? Förut var det skog ända fram till husknuten. (fd. butiken)

Nästa år ska vi konvertera om vårt hus från direktverkande el till vattenburet så här ska det grävas ner jordvärme. Sedan ska förhoppningsvis en trädgård växa fram här.
Visst är det häftigt att rosorna blommar i november?



I vår söta lilla dunge har en massa träd knäckts och titta vad vi hittade här!!

En ensam blåklocka...i november!!
Men nu till det märkligaste i vår trädgård just nu....

En blommande gullviva!!

Jag trodde de bara blommade på våren....här har de i alla fall aldrig blommat i NOVEMBER förr.

Förklara det ni, om ni kan!!

I morgon börjar min och Sallys helg. Nu har vi suttit vid mitt skrivbord i 4 dagar (Sally ligger på skrivbordet ovanpå en kudde och kikar ut genom fönstret) så nu är det äntligen dags för härliga utedagar igen..;)

Kram o ha en fin fredag!

Katarina

17 kommentarer:

  1. I år har jag inga gullvivor i blom.Men förra hösten blommade de ikapp med en julros som oxå normalt blommar på våren!Det är bara att njuta :-)
    Japp benmjöl till pionerna i vår det är riktigt!Köpes i växtbutik bla.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Ja, de blommande tingen har väl fått allt om bakfoten, tror vi måste få lite kallt nu så vi vrider världen rätt (hatar ju kyla, men, men...)Det är inte klokt vad lika de är Sally och Elsa, men jag får inte så där bra kort på henne, hon tittar bort när jag ska ta kort. Elsa är en riktgi utevovve och älskar snön, ska bli kul ch se när den kommer. Nospussar och kramar//Elsa & Christina

    SvaraRadera
  3. Det var fantastiskt att du har så fina rosor och gullvivor. Tänk att det är november.... Ha en mysig helg! Kram LOtta

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tiden är ur led...på facebook har kompisar visat bilder på både blommande lupiner och prästkragar..
    Kul att läsa dina tankar om att ha eget, vet precis vad du menar, känslan av att aldrig vara ledig är stressande, hade eget i 12 år när jag jobbade som frisör.

    Men jag undrar vad det är för fel på blogger, nu har det hänt med flera bloggar att jag inte ser deras uppdateringar i min blogglista...så därför hade jag missat 3 inlägg, knäppt.

    Ha en bra helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Åhh så fina bilder!!!
    Och din lilla vovve så sööööööööööööt helt underbar!
    Har du rosor kvar fortfarande så fina!!!
    Önskar dej en fin helg!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  6. Åhhh lilla goa Sally...så härligt att kunna ha med henne på jobbet !! Vilka härliga ute bilder du visar oss..
    Ha nu en jättefin helg, och pussa Sally från mig o nisse
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  7. Men vilken fantastiskt vacker bild på Sally med den lilla röda stugan bakom, som ett vykort ju!!! Hon är ju för söt!!! Vacker dotter med!! Och rummet med vita timmerväggar, urnsnyggt!! Nya magasin, då njuter man för fullt och bara ligger och gnuggar sina fötter=) Trevlig helg hälsas fr Nordingården

    SvaraRadera
  8. Ja det är himla konstigt med blommorna ljust nu,har också hittat vårblommor i vår trädgård,mysko!
    Kram o ha en fin dag.
    Ninni

    SvaraRadera
  9. Det är så milt, här hos oss är det mycket som blommar. Helt galet. Vi behöver lite kyla så vi tar död på alla virus och baciller som far runt :( Vad mysigt att få ha sin bästa vän vid sin sida när man arbetar. Jag har funderat på, var arbetar du med? Trevlig helg :) KRAM Johanna

    SvaraRadera
  10. Sötingen, så gullig Sally är. Och vilken lycka för en vovve och springa runt så mycket hon vill ute. Såg att någon skickat in ett foto på en vitsippa som blommade, bredvid växte det trattkantareller!! Så man kan ju undra, om det blir varmare vintrar lär det dyka upp nya arter också.
    Men snart är väl vintern över oss, lär väl bli en chock.
    Ha en mysig helg
    Nospuss till Sally och kram till dig.
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Upp o nervända världen.:D

    Så mysigt med utedag för hela familjen. Det ska det nog bli även här, har mängder att elda där ute. Jag har njutit av promenader med hundarna. Vädret är gudomligt!

    Varm helgkram

    SvaraRadera
  12. Vad härligt med en ute dag och gårdssysslor för Sally och hela familjen!
    Ja jag förstår vad du menar med din butik... Vi är ju månskens bönder, varsitt heltids jobb och sedan gården att sköta?! Är man tokig eller? Nej älskar alla djuren och gården men visst blir man trött av och till.
    Ni bor verkligen fint också! Kul att ni planerar en trädgård framöver, fast bilderna tyder på en fin redan befintlig?!
    Ha en fin kväll,
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara bilder och fantastiskt att det blommar i november vackert kram

    SvaraRadera
  14. Men vad jag har missat!! Helt underbar bild på Sally, hon är ursöt!!! Så vackert ni har det!

    Pussa Sally från mig! Kramar Therese

    SvaraRadera
  15. Så kul med både blåklockor och gullvivor i november :)) Det måste väl i alla fall höra till ovanligheterna.
    Vet att våra rododendron blommar ibland sent på höste, inte lika mycket som på våren, men i alla fall...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  16. Sötisen Sally !!!
    Men visst är det väl en märklig höst , man tror inte det är sant !
    Gullvivor minsann , hmmm

    Spännande med trädgård och allt !

    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  17. Hej hopp! Hoppas allt är bra med dig och Sally och att ni får en fin vecka! kram Johanna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥