Follow my blog with Bloglovin

måndag 5 december 2011

Köks gardiner

Visst är det mysigt då julgardinerna kommer upp i köket?
Jag sydde nya förra året i tyger från det stora varuhuset.
Man kan hitta mycket fint där ibland. Jag har alltid gillat att kombinera randigt och rutigt.
dessutom känns de sådär lagom röda...;)
Röda fast inte jätte röda om ni förstår vad jag menar...
Julstjärnor brukar inte gilla våra fönster.....eller kanske är det för att jag brukar glömma vattna dem...fniss... de är ju fina ett tag i alla fall..;)
Tulpaner!! Tänk att de kommer tidigare och tidigare. För bara några år sedan förknippade man dem med att julen var över och våren knackade på dörren. Nu förtiden börjar de lixom höra till julmyset.. Sååå fint att blanda i blåbärsris. Så är det så härligt med röda nu till jul....i vår blir det ju mest vita.
Här hos oss är det mannen som lagar mat. Han är och hämtar den nu...på china restaurangen..;)
Kram Katarina

15 kommentarer:

  1. Hej, fint du har i dina fönster, är alldeles för lat för att byta, så nu kör jag med vita året om:) Vad han kan då maken din, laga kinamat ;D Underbart med tulpaner, men jag är allergisk, så jag kan inte ha dem inne:( får njuta på våren när de blommar där ute:)Kram Christina

    SvaraRadera
  2. Så fint i ditt fönster Så mysigt med lite rött nu . Gillar din vita plåtburk kommer den från Kicki :-) Kram Karina

    SvaraRadera
  3. Hej Katarina !

    Härligt tips med små chokladhjärtan vid varje tallrik istället för efterrätt i förra inlägget ... det skall jag komma ihåg!

    Jättefint i fönstret med både rutigt och randigt ... och kökslampan över bordet tror jag finns här hemma också ! Ljuskronan påminde mycket om en luciakrona .. har letat efter nåt åt det hållet ... måste försöka komma iväg till Kicki !

    Ha det så gott under veckan !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Hej
    Så mysigt det blev i köket..
    tulpaner är vackert och hoppas din man lagade god mat ;)
    tack söta för dina ord de värmer...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Du gör så fint och trivsamt. Så din make kan fixa middagen! Inte dåligt! Så snyggt med lagom rött i gardinerna. Förr hade jag några i grönt och rött men nu får de vita hänga kvar tills jag hittar de jag vill ha.
    Synd att ni missade O Helga för det var bra. Vi hade en utmärkt utsiktsplats. Balkongen ovanför Lindhska bokhandeln! Sonens arbetsplats är i den våningen.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Tack gulliga du för din kommentar nu sover hon så sött igen det var ett par nätter som det var riktigt illa men sen kom vi på att det var ju en magisk lampa hon hade i sitt fönster och om den får vara tänd så går det ju alldeles utmärkt att sova ju=).
    Jättefina julgardiner!!!

    Kram Thess

    SvaraRadera
  7. Så fint det blev med julgardinerna!
    Ser så mysigt och onbonat ut!
    Hoppas du får en fin dag
    Kramar kathrine

    SvaraRadera
  8. Vad julfint du har i köket. När jag ser ditt fina hem så känner jag att jag måste sätta fart med julen. Din veranda ser fantastisk ut.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Inspirerande blogg du har! Jätte fina bilder söta du!
    Kramkram

    SvaraRadera
  10. Så fint du har det i köket,vi har lika adventsljustakar,jag gillar min skarpt.
    Kram o ha en fin dag.
    Ninni

    SvaraRadera
  11. Så fint i köksfönstret med julgarinderna. Och visst är det härligt med alla julens blommor. Och tulpanerna är tidiga, så även andra blommor som har blommat i trädgården ända fram till för någon vecka sedan. Eller var de sena? :))
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  12. Ååhh vilka söta gardiner!!
    Precis lagom rött.. :)

    härligt med röda tulpaner nu!

    ha en fin kväll
    kraaam Tina

    SvaraRadera
  13. Vilka vackra bilder, ser riktigt julmysigt ut! Tack för dina fina ord om vår gård.

    Kram linda

    SvaraRadera
  14. Så fina gardiner !! Jag tycker också om att blanda randigt med rutigt , och precis som du säger lite lagom juliga . Bra med en man som "lagar" mat :) men china mat är gott !!
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  15. Så mysigt du har det i er kök :) Ja tuplanerna kommer tidigare och tidigare. Nu börjar de bli bättre i kvalitén än de som fanns i affärerna för några veckor sedan. Tack för tipsen. Ja det får kanske bli en upplevelse till honom. Michael Bublé kommer till stockholm i vår men jag tror inte han vill se honom ;) haha synd. Jag hoppas du har en fin vecka! kram Johanna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥