Follow my blog with Bloglovin

tisdag 10 juni 2014

Nyputsat


 Godmorgon!
Nu är köket städat från topp till tå..;)
Jag bockar av från "att göra listan".
I år hade vi tänkt anlita en firma till att putsa fönster men så ville Kajsa 
tjäna de pengarna i stället så hon fejar här hemma så det står härliga till.
 Ååå vad härligt det är när fönstren är nyputsade och det doftar såpa i rummet.
Alla gardiner hänger på torkställningen och väntar på en omgång med strykjärnet.
Även fast det är fint utan gardiner så funkar det inte för mig.
Jag är en riktig "gardinmänniska".
Jag tycker det blir för kalt och bullrigt utan. Även fast vi har vita linne gardiner
 här i köket som inte tillför någon färg, mjukar det ju upp.




  Lite blått har smugit sig in i köket också... det är väl märkligt!!
Jag som är så "rosa"... vill plötsligt ha blått överallt...;)
Sommarfräscht!!!
Nix dags att lämna det fina vädret hemma och stänga in sig på jobbet...
Ha en toppendag oavsett om du jobbar eller är ledig!
Kraaaaaaaam Katarina

12 kommentarer:

  1. Herregud så vackert du har det! Du ger mig verkligen något att drömma om..
    Härligt med nystädat, då får man liksom lite ro i själen :)
    Hemma hos oss är det lite kaosigt, för jag la golv igår kväll när jag kom hem från jobbet. Blev färdig men lister och annat ska tillbaka :)
    Billigt jäkla laminatgolv från Ikea, men vitt/ljust och fint blev det.

    Ha en go dag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig vad gäller gardiner, kan inte heller vara utan!
    Skönt när det är nyputsat och fräscht. Vi hade ju student i torsdags och jag höll också på och fejade och flängde som en tok innan. Precis som om gästerna skulle bry sig... men det är ju för ens egen skull mest, känslan av att det är fint!
    Lycka till och stressa inte ihjäl dig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Så rent och fint, inte som mina lortfönster som man knappt ser ut igenom... Jag tycker också gardiner är ett måste :) Är så avis på din fina köksö ;)

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Älskar verkligen ditt kök!! Skönt att kunna bocka av lite på listan. Jag skulle oxå behöva putsa fönstren trots att det knappt är en månad sedan en firma var och gjorde det...all denna pollen :(.
    Somrigt och snyggt med blått och på tal om snyggt så var även du det i din nya svarta, en riktig pingla.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Under bart fint du har det !!!!
    Kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  6. Ditt kök är en dröm. Åhh så fina detaljer och fina saker som gör att det blir mysigt. Jag gillar också gardiner. Ha det fint! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Jag blir alltid lika tokinspirerad när du visar ditt kök:)!
    Vill ha så många av dina fina detaljer, gillar korgarna i rotting.
    Nu har jag läst ikapp hos dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Vilken duktig dotter du har och vad fint det blir. jag vill också gärna ha gardiner, fast nu har jag inte bytt på många år, har inte hittat några jag vill byta till. Hoppas du kommit ut lite idag. Idag har Doris simmat utan flytväst i sjön.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Åh vad fint du har det.
    Jag är oxå en gardinmänniska...
    Kram från Annelie i Kårsta

    SvaraRadera
  10. Vilket stort härligt kök ni har/Maria

    SvaraRadera
  11. så vackert inne hos dig. jag är med en gardinmänniska :) är det en mörk grön hortensia? ALdrig sett. Kram

    SvaraRadera
  12. Tänk vad härligt det är när allt är så där nystädat och fräscht! Perfekt när ungarna vill hjälpa till också.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥