Follow my blog with Bloglovin

fredag 6 juni 2014

Snart studenten


Om precis en vecka tar vår son studenten!!
Jag kan knappt fatta att det är sant..
Hur gick det till??
Det är ju inte alls länge sedan han var 3 pannkakor hög och jag var nummer ett.
Jag kan inte fatta att han ska vara vuxen nu..
Kommer det alltid vara så här?
Att man inte tycker det?
Att man fortfarande ser den där lille killen som säger:
fax, knookodil och goraff.
(fast, krokodil, giraff) 
Kommer man alltid se en liten pojke istället för en snart vuxen man?
Jag trodde nog lixom att man skulle känna sig...jaa..
..gammal..
..då man fick vuxna barn...
Så är det ju inte alls...
Jag känner mig nog nästan yngre nu då jag är 41 än vad jag gjorde för 10 år sedan...;)

Om en vecka går han ut ekonomiprogrammet med juridikinriktning
 på Thorén Business school.
Han har nyss fått jobb på Max hamburgerrestaurang och till hösten
 ska han börja på universitetet här i Örebro. 
Han har sökt matematikerprogrammet.
3 år matte, heltid..det ni!! 
Himmel...det är ju inte precis så jag kan hjälpa honom längre..;)
Häromkvällen slängde han ur sig sådär lite nonchalant i förbifarten.
-Jo förresten...... jag fick A i matte 4...
AAAAA i matte 4!!!!!!!
Alltså vi bara gapade... jag vet ju att han gillar matte och är duktig men ett A!!!
Matte 4 läser man egentligen inte på ekonomiprogrammet. Han har det som tillval.
Av lärarens 180 elever var det 2st som fick A
Ni hör att jag är så stolt så jag nästan spricker va??
Nu är jag jätte stolt över mina barn oavsett vilka betyg de får men ett A...
Jag har aldrig själv haft särskilt bra betyg så nog känner man lite extra...;)
Nu gled jag visst från ämnet..
haha..
STUDENTEN..
Jag som ofta har en förmåga att spara allt till sista sekunden
 kan bocka av det mesta från att göra listan...;)

Det känns för en gångs skull som jag har kontroll..;)
Har ni en student i år, eller har ni redan haft en?
På morsdag hade vi en mysig eftermiddag i affärer och inhandlade allt en student behöver.
Så nu hänger det där prydligt på sin krok och bara väntar.
Han ville ha en mörkblå kostym och vi hittade en färg som är sååå snygg. 
Inte den där klassiskt marinblå utan lite mer jeans-marinblå.
 Till det valde han ljusblå skjorta och fluga och servett går i gult.

 Kostymen hittade vi på Dressman, Skjorta Bläck från MQ, Fluga och servett från
A.Christensen hittade vi på Design Only.

Nya fina skor från Scorett blev det också.


Han har aldrig haft riktiga finskor förut.
(vägrade då han slutade 9:an och körde sneakers till kostymen)
Å när han gick i dem fram och tillbaka i skoaffären fick jag sån där flashback
till då han var 4 och fick skor som blinkade då han gick....ååå....va mysigt!
♥♥♥
 Ha en härlig nationaldag!
Kram Katarina

7 kommentarer:

  1. Visst går det fort! Och precis som du känner jag mig yngre nu än jag gjorde när dottern var liten. När ska man själv börja känna sig vuxen? :) Vid 47 trodde jag att det skulle kännas....annorlunda på något sätt men jag känner mig fortfarande som 25 :)
    Det är bara barnens ökande ålder som på något sätt påminner om att även man själv blir äldre. Och vad stolt man blir som förälder när det går bra för barnen. Dottern kom hem och sa att hon har minst 10 stycken A när hon får sitt betyg nästa vecka. Det är nästan alla ämnen! Hur gick det till? Hur kunde man få så smarta barn kan man ju undra :)

    SvaraRadera
  2. Så roligt med student och vilken snygg outfit!
    Ha en fin helg!
    PS Skönt att det finns fler än jag som gillar shopping!. Verkar som om ni haft en toppenhelg i Götet DS
    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Så duktig han är din son! Matte är ju jättesvårt på så hög nivå! Snygga kläder ni shoppat, han kommer glänsa på studenten.
    Ha en fin 6juni vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Härligt med studentfirande för din/er duktiga grabb. Jag tycker man ska vara stolt över sina barn när de är så duktiga. Men sedan att förstå som förälder att de nu är vuxna och snart ska stå på egna ben och möta vuxenvärlden. Ha nu en härlig nationaldag i det underbara sommarvädret. KRAM

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Minns du inte att jag sa att det skulle gå fort, och att även han skulle bli stor! Å då jämförde du honom bara med pojkarna i åk. 6.
    Ha en riktigt trevlig student krama Rasmus så mycket
    ( Kajsa och Mattias också)
    Kramar från lågstadiefröken Britt-Marie

    SvaraRadera
  6. Härligt att det går bra för honom! Inte illa med sånt betyg. Har också två mattesnillen och en lite mer vanligt smart, haha. Men som sagt, man är ju stolt oavsett! Yngsta tog studenten förra året och drar till USA till hösten. Collegestudier.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥