Follow my blog with Bloglovin

torsdag 3 juli 2014

Lyxig hotellkänsla

 Godmorgon!
Jag försöker som bäst gnugga morgonsanden ur ögonen och intala mig själv..
-Du är pigg!!
-Du äääääär pigg!!
Det är jag inte!! 
Men det kan inte hjälpas....med en full släpkärra bär det ändå snart av mot en loppis dag.
Något jag inte kommer köpa på loppis är ju badlakan till vårt nya badrum...
Näää det vill man allt ha nya och fräscha.
 Hemtex har en serie som heter Hotel selection...
Å den känns precis som namnet lovar..
Tjock, mjuk, fluffig, lyxig...
Riktig hotellkänsla.
Ni vet väl att man inte ska använda sköljmedel då man tvättar handdukar?
Man tar bort lite av uppsugningsförmågan annars..
Jag struntar i det för jag gillar då de blir mjuka och luktar gott.
Sedan då vi bygger tvättstuga där gamla badrummet var ska vi ha torktumlare.
Då blir de så där fluffigt hotellyxiga...;)
Vi har inte köpt nya handdukar och badlakan på 100 år tror jag så nu känns det skönt med nytt.
Jag har svurit på att i det nya badrummet kommer inga gamla in så vi lär behöva köpa lite fler men man får ta några i taget. För dyrt är det ju...men vi hade räknat in nya badlakan och handdukar i vår badrumsbudget....för det är ju faktiskt lulllullet som gör´t..;)
Håll tummarna för att vi slipper regn i dag!
kram Katarina

7 kommentarer:

  1. Tack för bra handdukstips. Och lycka till i Nora, du piggnar säkert till när du kommer dit.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Hej fina!
    Nu har jag läst ikapp hos dig! Missat mycket härliga inlägg.... Har varit en "usel" bloggvän och inte hunnit med som jag vill!
    Tack snälla för utmaningen! Ska ta mig an den, någon dag! :)
    Så fint ert badrum blir! Jag är lika när det gäller färg, tröttnar snabbt... Men det där blev ju hur snyggt som helst inne i duschen! Milda behagliga toner!
    Lycka till på loppisen idag! Och fy, jag skulle inte heller köpa badlakan på loppis... ;) De där från Hemtex ser ju ursöna ut! Och visst använder jag sköljmedel! ;) :) Och tumlar, det blir så mjukt och skönt då!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Å vad fint badrummet blir! Jag har en del frågor men kanske kan komma med dem sen 😄 Jag sitter i samma sits runt handdukar, kastade en hel påse häromdagen. Man brukar kunna passa på att köpa nytt sånt på rea. Jag köpte fina Ralph Lauren duschhandukar i USA för ca 60 kr, galet! Ha en härlig dag nu! Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Vilket fint tips, vi är i behov av nya handdukar.
    Jag torktumlar sambons handdukar, men mina egna vill jag ha "lite riviga" annars känner jag mig inte torr, så'n är jag:) Men visst är det snyggt med fluffiga handdukar som ligger framme.
    ha en fin torsdag
    Här öser regnet ner och det är mörkt och trist
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Åh, de har jag missat helt, tack för tipset, kan behöva nytt här med.

    Jättefint med det pärlemorskimrande kaklet i ert badrum, ursnyggt.

    Ha en bra dag och fint väder önskar jag dig,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Galet härligt fluffiga är de! Jag har varit inne och klämt på dem flera gånger med avstått. Jag har ju 1000 handdukar redan.
    Jag hoppas det gått bra på loppisen idag. Här kommer det lite regn men jag hoppas ni har klarat er.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  7. Snygga! Jag gillar också den där fluffiga känslan. Jag har fått badlakan av Pappsen som importerar och säljer till just hotell. Det ska visst vara ett visst antal öglor/ kvadrat. Jag har ingen aning... Fast jag tumlar sällan.. Hoppas du fick lite sålt i dag på loppisen. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥