Follow my blog with Bloglovin

fredag 22 augusti 2014

Morgonkaffe med MammaMu

 Hej hej

I dag tog jag morgonkaffet ute på trappan..
Ibland undrar jag vad vi har våra utemöbler till!?
Vi sitter ju ändå helst här i trappan med utsikt över poolen och kohagen..


I dag är de riktigt nära och vår sötis är inte så nöjd med det.
Hon tycker de kan hålla sig lååångt borta och hon försöker ivrigt tala om det för dem också...;)
Men korna....ja de bara tuggar o glor.....
Ibland brukar jag tänka att man borde vara mer som en ko...
De bara äter o äter o lufsar runt här i hagen...
å så kommer någon och ropar på dem då det är dags att mjölka.
Inga bekymmer utan bara ett lugnt och behagligt liv.

 Den här sommaren har vi inte gjort någonting på vår to-do-list...
Titta bara så det ser ut i köksträdgården.... Den som skulle bli färdig i år...
Den har i stället förfallit...
Staket och panel har inte blivit färdigbyggt eller målat.....i rabatterna håller ogräset på att ta över....
 Men vet ni!! Det är ok för mig....Det trodde jag aldrig aldrig att jag skulle säga...
Men det är faktiskt okej.. För den här sommaren har vi fått något helt annat.
Den här sommaren har vi fått livskvalitet och DET mina vänner är mycket viktigare än fina gurkor i köksträdgården eller ett nymålat hus.
Sen menar jag inte att det inte är livskvalitet att ha en underbar trädgård med prunkande trädgårdsland för det är det absolut och det brukar jag tycka...
Men inte i år... i år har vi stannat upp lite... njutit av att vi bor som vi gör...njutit av sommar och sol...att vi är friska och att vi har varandra. Mest bara varit slöa och slappa.. umgåtts med familj och vänner.
Å då får det vara så...

 I dag intalar jag mig att jag är frisk..men oss emellan mår jag fortfarande inte helt 100 men om man låssas så kanske man kan lura sig själv lite lite...;)
Ha det toppen i dag!
kram Katarina

7 kommentarer:

  1. Det viktiga är att man mår bra. Sen om nymålat hus och vackra krukor eller ligga helt utslagen i en solstol hela dagarna får en att må bra, det är en annan sak. Jag hoppas att du mår bättre snart snart så du får känna dig 100 igen.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Jag tror nog ganska många har tagit tillvara på denna underbara sommar som vi haft och det gör inte så mycket att lite av det andra får stå åt sidan, för vem vet när vi får en sån här underbar sommar igen.
    Ha en fin Fredag och hoppas att du snart känner dig kry igen
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Morgonkaffe på trappan med den utsikten är inte fel att starta dagen med!
    Sitter också gärna på vår trapp och då har vi inte den utsikten att skryta med.
    Skönt att du känner dig piggare!
    Trevlig helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Det borde vara fler sådana här somrar och oftare. Somrar som faktiskt får en att stanna upp och njuta utan att få dåligt samvete för att man inte kan pricka av saker på "att göra-listan". Det förvånar mig själv när jag faktiskt inte känner mig mer stressad över att inte "fått gjort något vettigt" i sommar.

    /Camilla J

    SvaraRadera
  5. Åh så fint du skriver...det är ju så det ska vara, man ska ha tid att stanna upp och njuta!
    Härliga bilder, där skulle jag gärna sitta med en kopp kaffe...
    Önskar dig en skön och rolig helg!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Verkligen Katarina, så är det. I bland så måsta man stanna upp och njuta av nuet, njuta av lite av allt liksom. Humor tex. jag gillar din humor, människor skulle må så mycket bättre om man tänkte på det, humor och det viktiga här i livet, varandra. Kraaaam Pia

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥