Follow my blog with Bloglovin

måndag 1 september 2014

Nu är det höst..;)

September....
Jag tycker ju om hösten så ja...jo..jag tycker om September.
 Ikväll bjuder jag på lite kvällsbilder från poolen.
Där i är det för kallt nu men man kan ju fortfarande njuta av den i ögat..;)



 Klar fräsch luft, man kan fortfarande ta en kaffe ute i solen, man börjar kunna
se att man faktiskt eldar ljus på kvällarna...;)


 Så händer det ju en hel del kul den här månaden också.
Vi har ju vår Kretaresa att se fram emot, jag startar ett nytt företag eftersom jag ska sköta bokföringen åt det företag min man just blivit delägare i...lite sådär bara på min lediga fredag.
 Eftersom jag gör det kan jag ääääntligen köpa något jag har velat ha läääänge..
 
 .....och den här veckan kommer den....
..den här veckan kommer min nya kamera som jag just beställt..;)
Canon 6D med ett 16-35mm EF f2,8L objektiv..;)
Så nu Jä...ar i min lilla låda måste det bli ordning på torpet och jag måste lära mig på riktigt!!
Det var Kicki som rekommenderade mig att köpa denna..;)
Å nu...ja nu kommer snart rörmokaren och kopplar in golvvärmen i badrummet..
sköööönt!
Kram Katarina

13 kommentarer:

  1. Idag kändes det nästan som att sommaren var tillbaka. Skönt! Men visst, skönt med den klara luften också, och sen den vackra tiden med alla färger på träden.

    Önskar så att vi hade ett lite enklare sätt att få bort poolskyddet. Man drar sig för att ta bort det. För det är ju så som du säger, man njuter ju lika mycket med ögat.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt att bara kunna titta på poolen, det inger harmoni på ett skönt sätt. Annars gillar jag den höga luften som hösten bjuder på. Låg bakom dig idag runt lunchtid, åkte ut vid vårt område. Spännande med nya kameran, vart köpte du den ifrån?
    Luncha måste vi göra. Vad säger du om torsdag?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Men åhh så fint!! Har alltid sagt det och ikväll ser det lite ut som att vara vid medelhavet vid din pool:) (inte alls avis…) Redan beställt kameran, bra bra! För klart en businesswoman måste ha en sån:) Ska plita ned namnet och lägga på önskelistan till tomten.

    Många kramar till dig!!

    SvaraRadera
  4. Det är pre-höst ! Vemod liksom, varmt men ändå inte. Blommorna i krukorna som nickar.... O jag älskar våren så mycket mer med alla sina spirande löften, men september är helt ok. Kul med kameran, ska bli kul o se vad du tycker! Jag funderar starkt på en uppgradering. Har du webbshoppat den nånstans? Kram kram o jag ler fortfarande åt de där härliga tjejerna på dina bilder!! Kram Milla

    SvaraRadera
  5. Guuud så fint med all belysning runt poolområdet! Så himla mysigt.
    Grattis till nya kameran.
    Du är för gullig med dina söta ord om min trädgård:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Härligt med ny kamera. Du får säga sen om du är nöjd. Själv skulle jag behöva köpa mig ett objectiv..
    Har velat länge men inte alls kommit mig för det. Men det känns som det är dags med det...

    Så himla fina bilder du har tagit vid poolen. Så underbart fin pool! Är så sotis varje gång du visar bilder på det ;)
    Ha en fin kväll.. Kramar Jannice

    SvaraRadera
  7. Åhhh Katarina vad mycket roligt du har framför dig, kul att din man blivit delägare och ny kamera gud så skoj men det jag blir lite avis på är resan och mycket avis på ert fina poolområde ;).
    Här hemma har jag faktiskt varit väldigt duktig vad det gäller chokladen då jag gav dem till tjejerna. Var ju det enda jag kunde ta med hem som de är intresserade av, har skämt bort dem med något stort eller litet varje gång vi är borta sen de var små.
    Nej dag att krypa till kojs, klåckan ringer ju 04:30 imorn.
    Natti natt kram, Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att köpa ny kamera.. Fniss! Det skulle ju ta mig ytterligare 4 år att hitta vissa funktioner så jag behåller nog min. Härligt det ser ut vid poolen fast det är september. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Hej, vilken spännande höst ... nytt företag , semesterresa o ny kamera, den kan inte börja bättre!!!
    O om dagen känns kall kan du njuta i badrummet av golvvärmen ;) ;)
    Underbara bilder Du bjuder oss på från ert poolområde!
    Här njuter jag av den första septembernatten, 12 grader just nu o jag sitter på balkongen( o varvar ner efter kvällens jobb) med en pläd runt mej och en kopp the i sällskap av ljuslyktornas härliga sken ... underbar stund,
    kramkram
    Ewa

    SvaraRadera
  10. Så härliga bilder! Sett en massa bilder från ditt hem och blir så avis jag hade oxå gärna kikat in där ;) men jag hade förmodligen blivit kvar där i idyllen :)
    Självklart får du låna bilder från eventet. Så spännande med ny kamera och rolig höst att se fram emot, kram Suss

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder från ert mysiga pool-område!!! Jag gillar också hösten!
    Ny kamera, vad roligt! Jag är helt bortkommen på vad alt betyder, så har ingen aning om vad du menar för objektiv ;) Men gissar att det är något alldeles i hästväg!? ;) :) Ska bli kul att se dina nya bilder sedan. Men jag tycker redan dina bilder är jättefina!
    Vilket härligt event det såg ut att ha varit! Och vilka värdinnegåve-påsar du visar från gästerna! Så fint du beskriver din och Annas nyfunna vänskap! =)
    Kram på dig och ha en fortsatt fin ny vecka!
    /Maria

    SvaraRadera
  12. Du kommer bli värsta proffsfotografen, fast det
    tycker jag redan du är i och för sig! Och nog är
    det höst, kofta och levande ljus är säkra tecken.
    Och så fint du bjöd tjejerna på frukost före resan.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  13. Heeeej snäckan!
    Ååååå så himla roligt med ny kamera!!! vill jag med ha. Fast det blir Nikon för oss då vi har objektiv som passar till den.
    så man får väl börja spara, det är ju jag bra på;-) Ha ha ha ha ha...
    Men först ska vi köpa en sonos, för det vill maken verkligen ha, så det ska vi ha till jul tänkte vi. Lilla loppan ska ju få ny säng med så det är många sparkonton att hålla rätt på, tur det inte är jag som gör det;-)
    Så härliga kvällsbilder!! Jag ska signa upp mig på Moderskeppet, vill verkligen lära mig o ta mig till till det.
    Nu ska jag nog snart ta mig ner i duschen, sitter fortfarande i morgonrock o läser ikapp mig hos alla;-)
    Nyser, snörvlar och har en ömmande hals. Så jag kör Ace Wilder tema just nu ;-) Busy doing nothing;-)
    Ha en toppendag!
    Kramar Anna
    Ps: hade en liten tanke på om vi skulle träffas alla fyra nånstans halvvägs... Typ Gränsö slott i Västervik. Gos mat, vin och härligt sällskap :) När november blåser kallt?

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥