Follow my blog with Bloglovin

söndag 3 januari 2016

Nu är glada julen slut slut slut......tralalalalalalalaaalaaa....

Hallå på er!

Har ni en fin söndag?

Här singlar snön sakta ner och bygger på fluffet här utanför.
Det känns som en riktigt bra dag att få undan julen på.
M tycker det är alldeles för tidigt och vill ha granen kvar minst en vecka till...
Men som jag sa till honom...
..det är ju JAG som ensam packar upp varendaste julprydnad och det är ju JAG som
ensam packar ner... då får ju JAG ensam bestämma NÄR det ska göras...
Så det så!!!
Det har jag enhälligt bestämt......

Å nog är det mysigt med alla ljus och allt pynt...
...men det är ju också så befriande att få ta bort alltihop.
Vi packar undan vårt pynt i plastbackar. 
Då håller sig pyntet fräscht och de små fyrfotingarna som ibland huserar 
på våra kattvindar kan inte kalasa på julkulorna..;)

Den här känslan av rent o fräscht o NYTT infinner sig...
Startskottet för det nya året på något sätt...
Man tar bort de sista resterna av förra året...;)
Ut med det gamla och in med det nya liksom...
Så japp det blir vad jag pysslar med i dag....


Kraaam Katarina

12 kommentarer:

  1. Befriande var ordet!!! :) Här är allt med varsamt nerpackat...
    Gone, puts väck är nu julen.
    In flyttar tulpaner och blåbärsris =)
    Hade mer än gärna sett dig dricka vatten ståendes på huvudet - galenpannan där;-)
    Måste göra mig iordning o åka in o hämta andra bilen i stan... Jag tog ett glas vin så vi lämnade en bil inne i stan då M hade tränat innan bowlingen.
    Ha en härlig undanplockardag ;-)
    Kraaaaaaamar Anna

    SvaraRadera
  2. NÄÄ!! Redan! Tycker det är så mysigt med alla glittrande ljus i januarimörkret. Här håller vi på traditionerna och har julgransplundring den tjugondag knut!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Håller iallafall till Trettonhelgen , Varför vi firar Julen ? ni vet dom tre visemännen ... Sen tar jag bort Julen nån måtta får det vara

    SvaraRadera
  4. Heej! Jag sa igår här hemma att jag ville ta bort julpyntet idag, men näe.. det tyckte inte min sambo. Trots att det, precis som hos er, plockar fram och tillbaka allt själv (förutom julgranen!)... Men nästa vecka ska det bort!!! Skrev nyss i min blogg om hur jag tänkt ändra kosten detta år.. och än så länge går det bra! ;-)

    Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Åhh jag är så trött och lat orkar inte ens tänka på att dra igång julutrensning. Maken tycker att det är dax ja men varsågod... Ha Ha! Nej jag väntar ett tag. Smart att ha julsakerna i sådana lådor. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Klart det är vi som packar upp, och packar ner som bestämmer. Ha ha. Tog bort hela julen före nyår. Så å skönt. Kvar finns ju alla levande ljus och alla ljusslingor. Så mysigt. Ha det bäst. Kram Inger

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset med plastbackar, jag har två sådana i garaget. Tror jag packar ner mitt i morgon:)
    Fin kväll till dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Här åkte garnen ut i dag och imorgon fortsätter, jag så klart ;) med resten. Kram

    SvaraRadera
  9. Här har inget plockats undan ännu. Men snart plockats det nog ned.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Hemma på min gata packades julen ner på nyårsafton,

    SvaraRadera
  11. Ja, visst är det lite så. Ut med det gamla och in med det nya ;) Jag ska nog ta bort julen här med i denna veckan. Tar ju en stund, så det är skönt att göra det när man har hela dagen på sig ;)
    Kram/maria

    SvaraRadera
  12. Här skulle också julen ut idag men så hamnade jag med målarpenseln i högsta hugg. Kram Sofia

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥