Follow my blog with Bloglovin

fredag 19 februari 2016

Nytt jobb.....

Hej hej!
I dag är jag ledig och har suttit läääänge med en mugg kaffe och tända ljus.
Så mysigt när man kan göra det!

Meeeeen så hade jag ju inte tänkt sitta hela dagen
 utan nu är det dagsatt sparka i gång sig...
Städa tror jag bestämt står på schemat..
Alla-hjärtans-blommorna lever än..;)
Jag gillar ju inte att städa och hinner sällan färdigt hela huset..
Jag spårar liksom alltid ur och börjar ändra om en massa...
...så blir det väldigt fint o nytt o fräscht på några få ställen....
..eller så får jag plötsligt för mig att rensa ur något skåp eller så.
Det är ju absolut jätte bra...MEN...
Jag skulle mycket hellre få en rutin på det här med veckostädningen
så kan man göra allt det där andra sen...efteråt...OM man har tid över...
Städgodis..;)

Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt...
..ni vet det där med att "lära gamla hundar sitta"...
Jag tänker att om det var mitt jobb...då skulle jag ju vara tvungen...
Om det var mitt jobb att städa huset här varje fredag innan jag får ta helg..
Jamen alltså då skulle det ju gå med blixtens hastighet....
(läs effektivt och inte slarvigt)
För då skulle man ju verkligen vilja bli färdig med
dammandet och svabbandet så man fick gå hem nån gång...
Jag jobbade på ett städföretag en kort period för en massa år sedan..
Jag vill minnas att vi hade rätt kul och man liksom städade utan att 
tänka så mycket på vad man gjorde...
...swisch swisch  så var det färdigt....
Tror jag ska göra just det i dag...
Gå till mitt nya jobb!

Kram Katarina

4 kommentarer:

  1. Haha, jamen ibland måste man ju lura sig själv lite!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Det var ett smart tips. Att se städande som ett jobb. Jag gör ju det ibland på mitt jobb så det är inte så svårt för mig att tänka så. Tack!:)
    Önskar dig en skön helg

    SvaraRadera
  3. Det var ett smart tips. Att se städande som ett jobb. Jag gör ju det ibland på mitt jobb så det är inte så svårt för mig att tänka så. Tack!:)
    Önskar dig en skön helg

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥