Follow my blog with Bloglovin

söndag 13 mars 2016

Vi planerar...

Hallå där!

Tyckte ni rätt låt vann i går då?
Jag tyckte det var många som var riktigt bra i år men jopp jag måst säga att jag har fallit
totalt och handlöst för den otroligt charmige 17-åringen som vann.
Tycker om det lite unika sättet han sjunger på och låten är helt i min smak..;)

Nog med Mello!
I dag vaknade jag med lite snuva och lite sådär ni vet...
...som att man inte vet i fall något är på väg att bryta ut.
Hoppas inte det för till veckan som kommer har jag massor av roligt jobb
som absolut inte kan bokas av....å så träningen som jag tycker är kul nu äntligen...
den vill jag ju inte missa....
SÅ i dag blir det en soft dag hemma med soffmys och varma drycker.

Å så planerar vi!!

Den landande på en sån svindlande summa att M plötsligt har fått lust att bygga själv..;)
Vi kom fram till att om vi gör det själva kan vi åka på både en och fem resor i stället...

Så det har vi börjat med...
Bokat en resa alltså...
Men det tar vi en annan dag.....;)

Jag letade fram några gamla gamla bilder på rummet....
 När hon var ganska liten prinsessa såg det ut så här...
...för några år sedan såg det ut så här...

Det här kommer bli ett väldigt stort projekt eftersom vi ska riva
 kattvindarna för att bredda rummet. 
Vi ska också ta bort innertaket och öppna upp till nock så takbjälkarna blir synliga...
bild hittad på nätet
Någonting hitåt vill vi åt...
Golvet måste också brytas upp för att riktas om. Det lutar väldigt mycket.
I både tak och golv är det isolerat med sågspån så det är inte "bara" att riva...

Jag sitter och letar inspiration för fullt så jag återkommer snart med några av de bilder jag hittat...
Jag har lättare att starta om jag har målbilden klar liksom..;)
Så i dag tidsplanerar vi..
...och dricker kaffe...;)
Kram Katarina

2 kommentarer:

  1. Härligt med planer. Jag har också planer men det blir aldrig något gjort tyvärr. Men planer har jag. Så himla fint att öppna upp till nock med synliga bjälkar. Ha en fortsatt bra dag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag har missat totalt era planer . Får spana bakåt i bloggen. Det ser ändå ut som fina planer. Vi vill också öppna upp taket på övervåningen men det blir inte förrän barnen flyttar. Just nu så är det trädgården som årets planer är lagda . Bland annat.. Planer finns det gått om :)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥