Follow my blog with Bloglovin

måndag 7 november 2016

Schysta lökar....;)

Hallå där!
Hoppas ni haft en urmysig helg. Vi hann med riktigt mycket faktiskt.
Projekt-renovera övervåningen är påbörjat.
M satte fönstersmygar och jag kofotade bort socklar och dörrkarmar....
Så har vi ju hunnit umgås med vänner och bara myst framför brasan...
Å så har vi varit på fåtöljprovarrunda och faktiskt hittat och bestämt oss
för vilka det blir till tv-rummet. Å JAPP M fick välja....fast jag fick vara med och 
tycka lite kring detaljerna...;) Å så kärade vi ner oss i fåtöljer till vardagsrummet med...
Båda två....så vi får väl se vart den här fåtöljshoppingen slutar..;)
I morse låg det ett vitt fluffigt täcke på marken och nu singlar
 det ner snöflingor utanför fönstret på äkta julaftonsvis....

Tur att jag redan hunnit peta ner några lökar i alla fall...
Faktiskt så är det här första gången jag över huvud taget gör det...
Jag har bara tidigare grävt ner lökar från krukor som vissnat ner....
ni vet... påskliljor och pärlhyacinter...
Så nu hoppas hoppas jag att våra vänner rådjuren inte får upp de här små fina
så att vi kan njuta av en fin vårig rabatt här...
Här är ett vitt täcke nu...och olivträden är intagna.
Ännu återstår att packa in några krukor i bubbelplast så de klarar vintern...
...det får jag ta tag i den här veckan...
Fint blir det när det blir vitt....eller hur?!

I kväll ska jag på AW med några vänner.
Det blir väldans mysigt för det var länge sedan vi sågs.

Kram på er!
Katarina

7 kommentarer:

  1. Spännande med projekt ovanvåning.... Vi börjar se ljuset i tunneln nu..he, he..snart färdiga, men bara snart.... Här letar vi också fåtölj, eller letar och letar, vi vet vad vi vill ha, den som har stått överst på önskelistan de senaste åren, får se om den skäggige ha fått den listan bara... Vännen när ska vi ses???? Tycker minsann att det gått föööör lång tid nu. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Ååh, de dubbla tulpanerna är såå fina! Hade de blommande här hemma i somras, och de är ju heeelt underbara! Inga vita dock, men rosa och nästan svarta! ♥ Sååå snyggt!

    Det ska bli så kul att följa er renovering. Själv vill jag fixa källartrappan, men det är inte karln min så sugen på... får se hur det blir. Tvättstugan ska dock fixas innan våren, då det är dags för altanbygge del 2! :-)


    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Det kommer blomma fint där i vår. Ser det framför mig faktiskt. Ska bli roligt att följa er övervåning också. Är imponerad över er energi. Kram och ha en jättetrevlig kväll. Kraam pia

    SvaraRadera
  4. De lökarna kommer ni att få glädje av... :) Spännande med er renovering. Vad blev det för fotöljer som M valde? Här går vi i soff/fotöljfundringar också, men det är inte lätt att hitta rätt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi..jag hoppas det...;)
      Jag kan väl inte avslöja fåtöljvalet än heller...;) Måste ju hålla er på sträckbänken...
      men om jag säger så här.....komfort har fått gå före det estetiska...fast vi har ändå valt
      så snygga det går....haha...blev du klok på den ledtråden?
      Kraaam

      Radera
    2. Förstår att du inte vill avslöja något än, men jag gjorde ett försök...
      Hur som helst så blir det kul att följa er renovering och som vanligt
      den inspiration du/ni delar med er under resans gång.
      Kram, kram

      Radera
  5. Härligt att plantera inför våren, man kan ju längta efter hur fint och vackert det kommer att bli =) Här har snön vräkt ner i flera dagar nu så allt är täckt av någon decimeter snö men det är också otroligt vackert så länge snön får ligga orörd. Slog en vurpa då jag var ute med Errol i dag, glashalt på vägen. Nu blir det att sätta på broddar ;)
    Kramar
    Annika

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥