Follow my blog with Bloglovin

onsdag 7 december 2016

Bjuda på glöggmys

 Visst är det väl så att vi stressar en hel del nu fram till jul?
Egentligen undrar jag varför...
Varför blir det så?
Jag har för många år sedan lagt ner den där visionen om att hela huset skall skina ner i varje låda 
och in i varje skåp.....här hemma är det bara vanlig veckostädning som gäller...
Baka lite gör man ju annars också (kanske) å det här med julklappar...
Jamen det är ju egentligen bara roligt att få shoppa lite....;)
Vi köper ju dessutom bara till våra barn och varandra... å så något litet till våra föräldrar...
Ja å så Kajsas E förstås...;)

Jag skulle verkligen vilja bli ännu bättre på det här med att njuta hela härliga vägen fram till jul.

 Att ordna lite glöggmys för nära o kära är ju ett sätt att få lite avbrott från stressen och alla måsten...
Man träffas och knaprar pepparkakor och dricker glögg, babblar och blir 
påfylld i vänskapskontot.....
Det behöver ju inte vara så komplicerat och de allra flesta har ju tid 
att komma över en timme eller två.....så det så!!
 Så är det ju bara att ta på sig ett brett leende och säga välkommen!
;o)
Om man vill och solen skiner kan man ju pälsa på sig och sitta ute...
Ett kallt uterum är ju som ute...fast utan blåst....;)

Alla bilderna är fotade av Lotta för 2 år sedan också dessa till reportaget i Leva o Bo.

Ha en mysig kväll!
Kram Katarina

9 kommentarer:

  1. Javisst borde vi stressa mindre& njuta mer- i år gör vi det & det är både skönt& mysigt. Sov gott.
    Kram Helene (igen)

    SvaraRadera
  2. ja man måste verkligen ta vara på stunderna :)

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt! Jag var på glöggmys igår och testade en variant som smakade polkagris. Inte det godaste kanske men sällskapet var toppen.

    SvaraRadera
  4. Håller med dig. Det behöver inte vara så märkvärdigt. Jag känner precis som du, veckostädning, lite mer pynt än vanligt och baka gör man ju ändå någon gång. Och jag älskar verkligen den här tiden före jul. Fina bilder!! Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Heeeeej gullfia <3
    Visst stressar vi allt för mycket... Men vi har skalat bort massor av saker inför jul då man inte hinner.
    Och vet du, det är egentligen det som jag tycker är sorgligt, för man kanske VILL göra allt det där, men mycket måste prioriteras bort.
    Jag vet att jag städar mer än gemene man, men jag gör inte den där "julstädningen" som jag gjorde förut.
    Hur eller hur så tänker jag att huset måste storstädas ibland och det ser jag till att göra tidigare på hösten och inte dra ihop det kring jul. Nu måste vår ugn rengöras, men det är ju liksom gjort av sig själv eftersom den gör det själv;-)
    Men jag är hemma resten av veckan. "Nu bestämmer jag åt dig" sa min man igår.
    Jag tvekade och hade en massa argument emot, men han hade bättre och fler och vann alltså;-)
    Så ärligt har jag suttit här i säkert två timmar och bara drömt mig bort bland bloggar... För jag orkar inget annat.
    Vill gärna hitta nån liten minigran, men idag blåser det alldeles kopiöst här... brrrr, har ingen lust att gå ut faktiskt.

    Min svärmor o hennes man ordnar alltid glöggmingel för "byns" invånare kring lucia varje år. Så på lördag är det dax :)
    De delar ut lappar och sätter en tid, 15-17, så folk har vett att gå hem ;-) Skojar bara, men klokt också.

    Det som smärtat mig i år är att vi som sagt tagit bort så mycket pga av tiden. M har jobbat vääääldigt mycket, vissa dagar kanske 14 timmar... Så vi är ju hemma själva en del och då måste ju det basala funka först som mat och så.
    Det är övergående och jag vill ju så klart fixa så mycket som möjligt då så att inte allt är kvar till helgen. Så klart.

    Men nu är jag ändå hemma och jag fick ett snabbt svar av min chef: "Klokt Anna!" Hon tyckte också att jag skulle åka och köpa mig en ONÖDIGT stor bukett blommor :) Väldigt förstående mao. O mina kollegor med. För jag drog ingen vals om magsjuka eller nått annat hittepå utan skrev precis som det var. Jag måste pausa och min man beordrade mg, för min skull och min familjs skull.
    Så så klart ska vi baka pepparkakor imorgon. För det vill stumpefi. Det får bli en överraskning när hon kommer hem efter skolan <3
    Älskar alla dina bilder vännen! Och det känns som man är där i ert tokiga pepparkaksbak :))
    Ha en fin fin torsdag!
    Massor av kramar kommer här <3
    /Anna

    SvaraRadera
  6. Gott med glögg och jag gillar dina muggar. Ikea? Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Så mysigt med glöggmingel. Här känner jag inte direkt sån stress inför julen, vi har dragit ner på mycket, det viktigaste är att mysa :) Kram Suss

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥