Follow my blog with Bloglovin

lördag 3 december 2016

Julpimpad veranda

 Godmorgon!
Jag hoppas ni har vaknat till en härlig decemberlördag.

Vi håller som bäst på att morna oss innan övervåningsbygget drar i gång...
I går köpte vi hem det byggmaterial vi behöver och hyrde en sån där stege med reglerbara ben som man kan ha i trappor... Den behöver ju jag när jag ska måla taket o väggarna...
Så nu ni... nu är det full spätta framåt..;)
En sväng till det stora blågula varuhuset fanns visst som önskemål också...
Från han som bara bor här hemma ett dygn till...
Jamen lite så blir vår dag.....
 Har ni pimpat framför era ytterdörrar än?
 Det behövs ju inte så mycket för att det ska bli himla mysigt...
Lite granris och några ljus...
 Jag har pimpat min gran med frostiga gamla kulor och en liten ljusslinga...
Det är så mysigt när det lyser lite då man kommer hem.
Jag är inte riktigt färdig här ännu..
Lite mer gran och tallris ska få komma ner i krukor....
I Nya Leva o Bo som kommer ut i butikerna i dag är det med ett julreportage från oss
som Lotta fotade för 2 år sedan...
Jag måste ju såååååklart i väg och köpa den för jag har ingen aning
 om vad det står och jag har glömt hur bilderna ser ut......

Ha en fin lördag!
Kram Katarina

14 kommentarer:

  1. Godmorgon!

    Åh så vackert och stämningsfullt!

    Kan du komma hem till oss också? :-)

    Kram och ha en fin dag!

    Anneli

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder & ska genast köpa tidningen, så spännande och vilka fina bilder Lotta tagit! Ha en fin lördag, kramar Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha de här bilderna har jag tagit 😃

      Radera
  3. Härligt och jätte mysigt julpimpat hos dig. Nu måste jag dra ner på ICA igen..Ja för att handla leva och bo. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Men så mycket fint du julpimpat vid er entré. Här har jag bara plockat tallris som jag ska ha lite belysning i. Måste kolla in den tidningen nu då, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Måste köpa tidningen i morgon om den finns kvar. Du har det jättefint vid din entré.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig entre´...Där känner man sig verkligen välkommen! Nu fick jag lite bra inspiration :)
    Ha en fin lördag!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Åh, jättemysigt pyntat. Såg just i Leva o Bo.Underbart reportage med jättefina bilder. Inte illa att köpa ett så gammalt ställe och renovera. Ni måste verkligen gjort jättemycket. Visst är det en härlig tid nu, med alla ljus, ljusslingor och granar och ris, både ute och inne. Ha en underbar kväll. Kraaam Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå där!
      Ja vi har verkligen gjort massor...inte mycket som är sig likt från när vi köpte...
      Vi har moderniserat samtidigt som vi försökt hålla oss till husets stil och ursprung.....för att behålla husets själ...
      Jag antar att du fått upp alla ljusslingor nu..;) Jag har en hel påser med uteslingor som jag ställt på nåt bra ställe...moooorr...hittar den inte....

      Kraaaaaaam

      Radera
  8. Godkväll. Så fina bilder du visar. Och vilket härligt reportage i leva& bo. Är verkligen ögongodis -ert hem. Så vackert& mysigt. Ha en mysig kväll.
    Kram Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å tusen tack fina du!
      Va snällt sagt.... jag hade nästan glömt det där reportaget...hihi...
      Det är ju så konstigt att läsa om sig själv...och jag tänkte mest..
      Näää det där är fel...det där stämmer inte... va har jag sagt så?? hahaha..
      Man ändrar sig på 2 år... ;)
      Kraaaaam

      Radera
  9. Jag läste: Katarina 1800-tals torp... och hajjade väl till men fattade inte riktigt... Men jodå...
    Vilket reportage vännen....
    Så himla juligt och fint :) Samtidigt som jag vet att borden bytt plats och allt det där ;-)
    Men ak sicken välkomnande entre..=)
    Nu har jag ett ton grus i ögona och ska gå coh dyka ner i kudden...
    Natt natt du stora skatt <3
    Kramar Anna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥