Follow my blog with Bloglovin

lördag 21 januari 2017

Äntligen ny soffa!

...ja så skrev jag på Instagram i går kväll...
Ni som följer mig där har kanske redan sett en glimt av vår nya soffa...;)

Men vi tar och tittar på den i dagsljus och i färg...
Ja eller färg och färg...
Den är ju grå.
Härligt mjukt varmt ljusgrå...

Hej förresten..;)
Länge länge har vi velat byta den gamla Eketorparn 
mot en svängd Howard....
Valet föll på den här..

Oxford 3-sits svängd delux med avtagbar klädsel....
...som tyvärr ett måste eftersom vi har en liten vovve som gärna torkar sig på soffan.
Då räcker det inte att bara tyget på plymåerna går att ta av..
Nää då vill man allt kunna kasta in hela soffan i tvättmaskinen då och då.
Tyget heter Evita soft grey (1373-07) och vi valde svarta ben med oxid hjul.

Alltså redan i går kväll när vi packade upp den var vi nöjda men nu..
ååååå...den har precis den där mjuka grå som jag bara älskar...
Å så är vi så nöjda med att vi valde de lite modernare 
öronlappsfåtöljerna i en mörkgrå färg.
Det ger vardagsrummet lite liv...
Eller hur ska jag uttrycka mig?
Det händer nåt!!
Sakta men säkert faller pusselbitarna på plats och snart snart är hela rummet lite 
omgjort och nytt....fast gammalt...
Bordet känns aningen för stort så vi får se om det får stanna eller om det så småningom blir ett annat..
Nu ska vi just dra ut i skogen med lejon o vovvar (våran vääääntar) o kaffe o korv...
Å senare i eftermiddag ska jag dra i väg på en spa-tjejfest...
Myyyyyyslördag med andra ord!

Kram Katarina

17 kommentarer:

  1. The sofa has a beautiful shape and color !!
    Hugs and a cozy weekend,
    Stella

    SvaraRadera
  2. Så snyggt, och soffan var verkligen superfin. Ha en fin lördag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Den soffan är ju så fin. Har också tittat på denna på Mio möbler. Även Ikea:s Stocksund har fallit mig i smaken. Det är så roligt att förnya och vi behöver en ny soffa. Kram Christina

    SvaraRadera
  4. Fint! Ja det är kul och mysigt när man får njuta av en ny soffa. Snyggt att fåtöljerna var lite mörkare. Ha en härlig dag i skogen och en mysig tjejkväll. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Snyyyyyyggt!!!!! Jag vill också ha en Howard uppe i TV-rummet, men mannen säger att då får vi inte plats lika många som i den soffan vi har idag. Tyvärr har han rätt.... Tyvärr!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Den soffan är supersnygg. Skulle vilja ha den i vardagsrummet. Men...Det finns inget fel på våra möbler och vi sitter nästan aldrig där. Vi har ju vårt älskade tv rum med öronlappsfåtöljer och fotpallar och en jättemysig soffa. Ha så kul ikväll. Kraaaam Inger

    SvaraRadera
  7. Hej! Jättefin soffa& så snyggt m dom mörkare fåtöljerna till tycker jag. Är ju så kul när man köper nytt blir ju lite som nytt rum.
    Ha en mysig kväll.
    Kram Helene

    SvaraRadera
  8. Jättefint, de är fina de där svängda sofforna :). Passar jättebra till de mer stilrena fåtöljerna!!
    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  9. Men titta så fin! Du har det så vackert hemma hos dig!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  10. Grattis till ett bra val! Så snygg och skön är den! Haft en Oxford delux i många år och den blir bara skönare och skönare kan jag lova, ni kommer inte blir besvikna! och fåtöljerna var verkligen pricken över iét:)
    Kram Anna

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥