Follow my blog with Bloglovin

onsdag 1 mars 2017

Nu är våren här!

Jaaaaaaaahaaaaarååååååå.....
Nu får vi ju ÄNTLIGEN säga att det är VÅR!!!

Om det nu ÄR vår kan det ju vara lite si och så med (hos oss snöar det just som bäst)
men vi får i alla fall säga de där magiska orden......

DET ÄR VÅR!!
 Hur startar ni vårens första dag?
Jag ska minsann starta min första vårdag med lunchsimning.
Veckans andra simpass och åååhoj vad det är bra för mina stela axlar och 
skraltiga rygg. Jag har bara några minuter till simhallen från mitt jobb och 
det är alltid jätte lite folk i bassängen och det passar mig så bra så bra att få det gjort 
på dagen. Jag stannar hellre kvar lite längre på jobbet eller tar med mig jobb hem
 än att tränar på kvällen har jag märkt...;)
Fler saker som gör en lycklig är ju vårblommor....
Å att det är så mycket ljusare nu både på morgonen och kvällen...
Å så är det allt liiiite varmare...
Å liiiite härligare...
Eller hur?
VÅR!!!
Det kan man ju vara lycklig över hela dagen...;)

Kram Katarina

6 kommentarer:

  1. Haha, ja här snöar det för fullt! Men visst är det härligt att vi gått in i Mars månad! <3

    SvaraRadera
  2. Å fint, allt det där vill man ju ha på bordet ;-) jag började min första vårdag med att dratta på ändan i ishalkan här på gården när hästarna skulle ut,,he he jag kanske oxå borde ha broddar i skorna! Men sola skiner och fåglarna tutar ikapp så nog är det vår pågång alltid♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen huuu...stackars dig! Hoppas det gick bra så du inte skadade dig...:(
      Jag fick faktiskt broddar i julklapp..hehe...vi bor ju i skogen så jag tänkte jag kunde ha dem där ingen ser...
      på isgatan här utanför... men de passade inte på mina kängor....haha de var ju typ för springskor...

      Kram på dig!

      Radera
  3. Japp, enligt kalendern är det vår! och jag går efter kalendern ;) Usch snöar det hos er??? Hoppas det inte drar hit till oss! Vi har nästan helt snöfritt igen. Lovely! Underbart med vårblommor! Tänkte köpa pärlhyacinter till helgen, faktiskt.
    Kram och ha en fin Lill-lördag!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. En ärlig dag idag, vårsol, fågelkvitter och takdropp. Maken ar sett massor av flyttfåglar idag och det, det är ett säkert vårtecken. Kraam Pia

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad är det för bänkskiva ni har i köket? Även nyfiken på vilket golv ni har i matrummet? /Josefin

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥