Follow my blog with Bloglovin

torsdag 16 oktober 2014

I stället för lunch

Hallå igen!
Har ni hämtat er från förra inläggets otäcka bild?..;)

På helgen är det ofta så i min familj att några av oss
sover väldigt länge....känns det igen?..;)
I alla fall så blir ju det där med mattider ganska rubbat.

I söndags var en sån dag då till och med jag sov lite längre men framförallt åt jag frukost väldigt sent.
Vi hade redan bestämt oss för att göra smarrig pasta på kvällen men det var liksom för länge dit...
..samtidigt som det var för tätt inpå för lunch.

Vad gör man då?
Ja endera fikar man ju med bullar o kakor. 
Det kändes inte som något bra alternativ.
Bara en smörgås kändes tråkigt och den tar ju slut så snabbt.
Lite plockmat däremot...
Då kan man sitta länge och prata o skratta...
Så enkelt och bara att rota fram av det man har.
Vi hade alkoholfritt i glasen men det är ju naturligtvis lite
 extra lyxigt med lite bubbel eller ett glas rött.

Fina faten från Indiska är perfekta för sådant här.
Nu ska jag iväg på mysigt födelsedagskalas.
Ha en härlig kväll ni med!
Kram Katarina

5 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Ser riktigt gott ut också! :)

    Må gott!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  2. Mums så gott det ser ut! Tokgillar plockmat!
    Fnissar liet när jag läser att mannen vill att du putar med rumpan när han ska fota... Min man är lite lika: "Le mera" (och jag tycker jag blir att se ut som en äppelkindad 7:åring) "fram med bysten" (Hmmpf... syns de inte ändå??) ja, typ så... Istället för att tänka på själva bilden liksom ;)
    Kram och trevlig helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Mmmm så mysigt!!
    Här har vi ju ingen tonåring än så vi är uppe hyfsat i tid. Ja, ibland sover vi med till det lite;)
    Men plock är ju en riktig favvo här hemma, alla älskar det :)
    Sitter just o funderar på vad vi ska äta imorgon kväll..
    Hmm, tror inte de andra vill ha kokt torsk eller mild kycklingsoppa eller nån annan skonkost som det bara bjudits på den här veckan, haha..:)
    Idag har jag behållit det jag ätit iaf, hurra!!!
    Ha en fin kväll söting! och duuuu, TACK för att DU är DU med <3
    Kraaaaam Anna

    SvaraRadera
  4. Plockmat är bäst! Ser verkligen gott ut och dom där tallrikarna är så läckra Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Ser så mysigt ut!!!
    gillar också plockmat här hemma
    ha en fin Fredag kramar i massor

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥