Follow my blog with Bloglovin

onsdag 6 januari 2016

Fikonträd...en överlevare...??

Hej hej!
Hoppas er Trettondag har börjat med sovmorgon och låååångfrukost..;)

Jag ska just packa bilen jag...
Årets första stylinguppdrag ska göras.
En tom liten etta som ska fixas lite inför fotograferingen.
Jag vet att ni är några som gärna skulle vilja se bilder från dessa jobb.
Jag kan ju inte visa bilder från människors hem utan att fråga.
Men just då det är helt tomt kanske jag skulle kunna fråga mäklarn om det går för sig...;)
De ligger ju ändå ute på hemmet sen menar jag.
Det vore kanske kul att se att jobbet inte är så flådigt som det låter ..;)


 Mitt fikonträd...
Jag trodde det höll på att dö i höstas eftersom det plötsligt tappade alla blad.
Nu tror jag i o för sig att de kanske gör det på hösten eftersom de egentligen ska vintervila.
...tapar bladen alltså....;)
Det optimala är väl typ runt 6 grader eller så...
Vi har inget sånt utrymme så det får stå här i köket där det är som ljusast och tro att det är någon slags låååång och seg vår....så håller jag tummarna att det överlever...


Här ser det ut som det kommer bli helt ok väder i dag så i eftermiddag sen 
blir det naturligtvis Sallypromenad och sen tror jag minsann jag ska 
sätta mig med en mugg kaffe i en snödriva och bara vara en stund...
...det låter väl som en ganska bra idé va....
men bara en liten stund för det är 12 minus...brrr..
Inte så kallt för er uppe i norr kanske men jag tycker det är fullt tillräckligt för att frysa...;)
Hoppas ni gör något skoj ni med i dag..

Kram Katarina

4 kommentarer:

  1. Inga snabba knop här.Jag tycker att det låter jättekul att styla lägenheter. Har du ett förråd fyllt med stylingprylar hemma eller håller mäklaren med sånt? Bara några knasiga frågor. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Vilket roligt jobb. Lycka till! Du måste ju kunna länka lägenheten via Hemnet när den ligger ute!

    Ha en fin dag! KRAM!! Anna

    SvaraRadera
  3. Låter som ett jättekul jobb. Har också varit ute ett tag idag. Bitande kallt om kinderna när termometern visar -15.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Det låter så spännande, ditt jobb! OCH glamouröst :) Lite, i alla fall, eller? Vi har också haft kanonväder idag, fast kallt. Två promenader men Elsa har det blivit. Vågar inte vara ute för länge med henne varje gång när det är såhär kallt. Nu sitter jag framför brasan och sippar ett liiitet glas med vin och läser bloggar. I morgon startar vardagen igen...
    Kram!

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥