Follow my blog with Bloglovin

tisdag 6 december 2016

En egen julgrupp

Hejsvejs....

Brukar ni göra egna julgrupper?
Jag gör det vissa år och andra inte...
Oftast blir det mest bara hyacinter och sedan rosor med granris....

Men i år då jag var hos Helena K blev jag ju så himla inspirerad av hennes fina
så jag var tvungen att göra en liknande.
Så himla fint med de skira orkidéstänglarna som svajar lite.
Jag har tagit bort stödpinnarna så de ska göra just det.
Murgröna som liksom flyter ut på bordet blir ju himla fint 
och hyacinterna är ju bara att byta ut då de blommat över.
Jag har bara använt grön mossa för det har vi så hiskeligt mycket på vår tomt.
Å kottar....såååklart har jag petat dit några kottar.....;)
Jag la lite plastfolie i botten på ett stort fat från Bruka
i med blommorna och en massa jord...å så mossan...
fix färdigt och undanstädat på högst 15 minuter....
Pyssel som går snabbt och ger hög stämning gillas ju....eller hur?!


Kram på er och ha en fin dag!
Katarina

6 kommentarer:

  1. Hur vackert som helst. Tror jag ska göra en liknande och ge bort på julafton. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Så tjusig grupp det blev.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Jag är inte så piffig när det gäller blommor. Dessutom kan jag inte ha levande blommor för katterna käkar upp dem! Varenda en oavsett vilken blomma jag sätter in! :( Men, visst är det vackert. Och vilken vacker julgrupp du fick till!
    Ha det gott.
    Kram Anne, http://liteuppochner.blogspot.se/2016/12/galenpanna-nr-1.html

    SvaraRadera
  4. Åh vilken underbart vacker julgruop. Den passar såååå otroligt bra på ditt fina träbord. Du kan du.Kraaaam Inger

    SvaraRadera

Heeeej!

Å vad jag blir glad för att just du vill skriva
en liten hälsning här.
Det värmer och går rakt in i mitt hjärta!
Kraaaam Katarina
♥ ♥ ♥